Praca zdalna – jaki zawód wybrać?

Praca zdalna – jaki zawód wybrać?

Wolność wyboru zleceń, brak szefa, elastyczność godzin pracy, niezależność. Brak konieczności tracenia czasu na dojazdy, uniknięcie rozpraszaczy biurowych, możliwość pracy z dowolnego miejsca świata. Wystarczy średniej jakości komputer i dobre połączenie z Internetem. Praca freelancera wiąże się z wieloma zaletami, a niektóre profesje wyjątkowo sprzyjają wykonywaniu obowiązków w zaciszu domowym. Jaki zawód zatem wybrać? Oto kilka naszych propozycji:

Wirtualny asystent

Niezależny pracownik, który posiada zdalny dostęp do dokumentacji klienta, na przykład dzięki usłudze VPN i świadczy usługi administracyjne nie przebywając fizycznie w siedzibie firmy. Często są to osoby, które pracowały wcześniej w biurze stacjonarnie i posiadają umiejętności w zakresie marketingu internetowego, mediów społecznościowych i zarządzania treścią. 

Szczegółowe obowiązki wirtualnego asystenta różnią się w zależności od potrzeb klienta i warunków umowy. Zajmują się planowaniem spotkań, wprowadzają dane do systemu, prowadzą korespondencję mailową i rozmowy telefoniczne, organizują podróże służbowe. Niektórzy zajmują się również aktualizacją mediów społecznościowych, projektowaniem i pisaniem tekstów na bloga. 

Zapotrzebowanie na wirtualnych asystentów rośnie, zwłaszcza wśród mniejszych firm, które oszczędzają w ten sposób koszt zatrudnienia pracowników w biurze stacjonarnym i mogą w ten sposób łatwo oddelegować część zadań specjaliście zewnętrznemu. Główną zaletą dla klienta jest możliwość zamówienia wyłącznie potrzebnych w danym momencie usług. 

Specjalista SEO

Z angielskiego Search Engine Optimization (SEO) Specialist czyli dosłownie Specjalista ds. optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) analizuje, przegląda i wdraża zmiany w witrynach internetowych, aby dana strona pozycjonowała się jak najlepiej w wyszukiwaniach przeglądarki internetowej.

Specjalista SEO sprawdza jakość treści publikowanych na stronie, monitoruje słowa kluczowe i frazy zwiększające ruch w witrynie, testuje i wdraża techniki marketingowe. Definiuje i wdraża strategie budowania linków oraz dokonuje analizy i pomiaru sukcesu strategii SEO przy użyciu specjalistycznych narzędzi, takich jak Google Analytics.

Copywriter

Jeden z najpopularniejszych zawodów zdalnych. Copywriter tworzy teksty – od prostych precli, czyli krótkich tekstów reklamowych po ambitniejsze eksperckie artykuły specjalistyczne i scenariusze reklam telewizyjnych lub radiowych. Praca zdalna wymaga ciągłej kreatywności i często pisania treści na bardzo oryginalne tematy, w zależności od potrzeb klientów. 

W wielu przypadkach copywriter odpowiada również za przygotowywanie ofert handlowych, content marketing czy prowadzenie fanpage’y. W pracy wymagana jest zatem – poza umiejętnością pisania i lekkim piórem – również znajomość marketingu internetowego, socjologii, psychologii, elementów negocjacji i sprzedaży.

UX Designer

Jeden z tak zwanych zawodów przyszłości. Projektant UX (User Experience) odpowiada za doświadczenia użytkownika związane z konkretnym produktem, aplikacją czy usługą: sposób w jaki jest używany, dostępność i odczucie, jakie wywołuje na użytkowniku podczas interakcji z nim. 

Dodaje czynnik ludzki do modelu biznesowego poprzez przybliżenie perspektywy odbiorcy produktu i dba, tak aby potrzeby użytkownika zostały uwzględnione przez przedsiębiorstwo. Celem Projektanta UX jest zdefiniowanie cech osobowych docelowej grupy odbiorców i sprawienie, by oferta była intuicyjna i przyjemna dla przeciętnego klienta.

Zawód bywa mylony ze Specjalistą UI (User Interface), który zajmuje się projektowaniem witryn, aplikacji i programów umożliwiając interakcję użytkownika z oprogramowaniem. Dopasowuje kolorystykę, typografię i grafiki, które mają być wykorzystane w produkcie końcowym, a następnie w oparciu o wskazówki Projektanta UX dostosowuje efekt do danej grupy docelowej.

Materiał partnera


Related Posts

Czy lokal gastronomiczny powinien mieć swoją stronę internetową?

Czy lokal gastronomiczny powinien mieć swoją stronę internetową?

Teoretycznie wielu restauracjom mogłaby wystarczyć obecność w serwisach z dowozem, zwłaszcza gdy działają one w dużych miastach. Jednak po dokładnym sprawdzeniu okazuje się, że większość z nich i tak ma swoją stronę, nawet jeśli są to proste strony typu one-page.

ifirma.pl kod promocyjny – 50 zł

ifirma.pl kod promocyjny – 50 zł

50 zł rabatu dla nowych klientów biura rachunkowego ifirma.pl



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *