Jak dbać o siebie na wiosnę?

Jak dbać o siebie na wiosnę?

Posłuchaj podcastu, w którym Natalia Pokrywka ze Złotej Godziny opowie o dbaniu o siebie, żeby mieć dobrostan, obfitość i dobrobyt.  

Natalia to niepoprawna romantyczka z głową do liczb, fitoterapeutka oraz autorka kursu o domowych finansach i budżecie. Od zawsze poszukuje odpowiedzi na pytanie: “jak żyć?” i już sporo tych odpowiedzi już znalazła. 

A dziś będzie o tym: 

  • Czym jest dobrostan? 
  • Jak dbać o siebie na wiosnę  i jak  eliminować złostan
  • Jak ma się dobrostan do dobrobytu

Dowiesz się tez jak radzić sobie z epidemią lęku i jak skrócić wieczór i wydłużyć poranek, oraz że dobrostan” był kiedyś terminem z hodowli zwierząt, który zrobił ogromną karierę. Czego i Tobie życzę!

ŚCIĄGA z dobrostanu dla leniwych… czyli praktycznych od Natalii Pokrywki!

Każda rzecz z tej listy zajmuje od kilku do 59 sekund. Możesz z nich skomponować swój dobrostanowy “bukiet” na co dzień

CIAŁO&ZMYSŁY

  • przed wstaniem rozciągnij się w pościeli. Tzw. joga w łóżku to 3 proste ćwiczenia, które rozruszają kręgosłup (i pochwal się za to! w myślach albo na głos)
  • podziękuj sobie za 3 rzeczy, które już masz/lubisz lub na które się cieszysz (w życiu/w tym tygodniu czy dniu/w sobie)
  • w łazience przeszczotkuj ciało, od stóp do głów używając szczotki do masażu na sucho
  • uśmiechnij się do lustra 🙂 a nawet puść oczko
  • wypij ciepłą/gorącą wodę na dzień dobry
  • puść sobie ulubioną muzykę (ale nie Nicka Cave’a, tylko coś bardziej porannego, czyli “do życia”)
  • skrop meble olejkiem eterycznym z bergamoty lub lawendy. Jeśli szykujesz się do pracy umysłowej — użyj rozmarynu. Oczywiście sprawdź najpierw, czy Twoja sofa/fotel/pościel to tolerują.
  • wykorzystaj kolor: dobierz strój/długopis/torebkę/zeszyt/pościel/kwiaty do wazonu/świeczkę itp. tak, żebyś miała przed oczami np. słoneczny żółty, delikatny róż, turkus lub seledyn.
  • załóż biżuterię, która jest Twoim talizmanem — czyli dobrze Ci się kojarzy, wywołuje miłe uczucia
  • załóż rzecz, której na co dzień nie nosisz; żałujesz sobie tego i trzymasz “na specjalne okazje”
  • wyjdź na zewnątrz na pół godziny między 9 a 12:00
  • wieczorem wyłącz wszystkie ekrany o 20 lub o 21:00. Codziennie rób to samo o tej samej porze
  • puść sobie składankę pięknych mantr na Spotify
  • przewietrz sypialnię
  • przeczytaj sobie parę fajnych afirmacji przed snem. Albo dużo 🙂 Antyafirmacje odtwarzane od lat pokonasz przewagą liczbową afirmacji, czyli korzystnych, wspierających zdań.

GŁOWA

  • zamiast “massssakra!” powiedz np.: “a to niedogodność!”. Znajdź inne fajne zamienniki silnych negatywnych słów i stosuj, ku uciesze znajomych (i swojej).
  • w ciągu dnia dawaj sobie minipochwały i miniwsparcia przy różnych, zwłaszcza błahych, czynnościach: ok, dobra nasza, dałaś radę, no i fajnie, dobrze poszło! Np. podbiegłaś do tramwaju i wsiadłaś: “ale fajnie, zdążyłam”. Prosto i życzliwie, tak jak mówiłabyś do fajnej koleżanki, która jest zdołowana i nie ma na nic siły, a mimo to nie poddaje się.
  • interpretuj okoliczności na swoją korzyść. Jeśli podbiegłaś do tego tramwaju, ale Ci uciekł: “nieźle, rozruszałam się i od razu mi krew lepiej krąży”
  • zapisz w ślicznym notesie swój cel (cele). Każdy cel jako 1 zdanie w czasie teraźniejszym. Powtórz jutro. I pojutrze. I w kolejne dni.
  • zapisz zdanie, które jest pozytywnym odbiciem jakiejś dołującej antyafirmacji, którą sobie od lat odtwarzasz w głowie. A jeszcze lepiej: zrób to w 3 wersjach gramatycznych. Nagranie w głowie “Nie no, ja jestem po prostu beznadziejna” to świetna inspiracja dla tych zdań (z Twoim imieniem): “Ta Kamila to fajna dziewczyna. Ej, Kamila, fajna z ciebie dziewczyna! Jestem Kamila i jestem fajną dziewczyną.” Raz dziennie i codziennie.

Natalia Pokrywka

Niepoprawna romantyczka z głową do liczb. Od zawsze poszukuje odpowiedzi na pytanie: “jak żyć?” i już sporo znalazła. Praktyczka w dziedzinie domowych finansów i budżetu prowadzonego “z głową i sercem”. Fitoterapeutka w trakcie dyplomu. Znosi do domu wciąż nowe książki i czyta po 5 naraz. Ma słabość do brytyjskich magazynów, kolorowych butów i bransoletek z kamieni.


Related Posts

„O ziołach i zwierzętach” Simony Kossak, cukier fiołkowy i ocet fiołkowy

„O ziołach i zwierzętach” Simony Kossak, cukier fiołkowy i ocet fiołkowy

Książka Simony Kossak to taki zielnik. Każda roślinka i zwierzątko ma własny rozdział, z którego możemy je lepiej poznać. Będziemy wiedzieć czy pojawilo się w literaturze pięknej, czy jest korzystne dla naszego zdrowia i co można z nimi zrobić. Nie zabraknie też zabawnych i pikantnych anegdot. Najlepiej użyć tej książki właśnie jako zielnika i zabrać ją na wycieczkę, na której odnajdziemy naszego bohatera. Mnie udało […]

Kiełki na wiosnę

Kiełki na wiosnę

Nie jest łatwo być miejskim ogrodnikiem, bo nie każdy ma balkon, działkę i nie każdy mieszka blisko parku, ale jest coś, co może zrobić każdy. Hodowanie kiełków nie wymaga ziemi. Wystarczy wata, słoik, albo kiełkownica. Efekty naszego trudu możemy zjeść, więc będziemy mieć nagrodę za nasze starania. Do tego na plony nie trzeba długo czekać. Wystarczy dosłownie kilka dni. Kiełki […]



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.