Dieta na lepsze trawienie – 5 naturalnych sposobów

Dieta na lepsze trawienie – 5 naturalnych sposobów

Zadbaj o siebie, postaw na lekkostrawną dietę dobrą dla jelit i unikaj kulinarnych ekscesów. Zobacz 5 naturalnych sposobów na lepsze trawienie.

1. Dbaj o siebie

Sekretem zdrowego brzuszka jest to, żeby jeść bez pośpiechu, wolno i dokładnie przeżuwać każdy kęs, bo trawienie zaczyna się w żołądku. Ważne są też stałe pory jedzenia.
Nie da się mieć dobrego trawienia bez zdrowej, odpowiednio zbilansowanej i zrównoważonej diety.

Jak to zrobić?

Szukaj zdrowszych zamienników np. ryb, które zastąpią tłuste mięsa, czy ziół i przypraw zamiast kupnych sosów. Jedz dużo gotowanych czy pieczonych warzyw i owoców, które są bogatym źródłem błonnika. Postaw na zielone liściaste warzywa i produkty, które zawierają dobroczynne bakterie np. jogurty czy kwaszoną kapustę.
Ogranicz natomiast spożycie soli i zachowaj umiar jeśli chodzi o produkty zawierające drożdże np., wino, piwo, ciasto drożdżowe.
Pomogą Ci też spacery i opanowanie stresu, bo nie ma nic gorszego niż niepokój, pośpiech i brak ruchu.

2. Sięgnij po ziołowe wsparcie

Warto dodać do jedzenia przyprawy i zioła, które polepszają trawienie np. kurkumę, jałowiec, szafran, majeranek, kolendrę, kminek, imbir czy cynamon.
We Włoszech po obfitym posiłku wypija się kieliszek digestivo, czyli nalewki z ziół.
Jeśli nie chcemy przesadzić z alkoholem, może to być nalewka z ziół szwedzkich, która zawiera tylko 0,5% alkoholu.
W jej skład wchodzi m.in.: szafran, kurkuma, aloes, senes, kamfora, rabarbar, arcydzięgiel i dziewięćsił, czyli zioła o działaniu przeczyszczającym, rozkurczowym, uspokajającym i odtruwającym.
Ta mieszanka 11 ziół skomponowana została przez Paracelsusa i upowszechniona przez szwedzkiego lekarza Klausa Samsta i austriacką lekarkę Marię Treben.
Poleca się ją w ramach kuracji problemów żołądkowych, wątrobowych, czy jelitowych, przy wspomaganiu pracy układu moczowego czy redukcji masy ciała, ale i profilaktycznie jako ziołowy dodatek do koktajli czy wody smakowej.

3. Dieta na zdrowe jelita


Zdrowie powstaje w jelitach. Sama dieta oczywiście nie wystarczy, bo jest jeszcze styl życia, poziom stresu, przyjmowane leki, oraz jakość snu.
Konieczna jest też odbudowa mikroflory bakteryjnej.

Jeśli chcecie poznać kilka przepisów na zdrowe jelita, znajdziecie je w linku poniżej.

4. Dieta lekkostrawna


Jeśli jest bardzo źle, warto zacząć od diety lekkostrawnej, która pomaga na problemy z żołądkiem, biegunki i wzdęcia. Na szczęście wiele pysznych składników jak wanilia, szafran, imbir czy cynamon jest niespodziewanie dobrych dla naszego brzuszka. Możemy jeść nawet desery typu pieczone jabłka.
Albo pyszne owsianki

OWSIANKA Z BORÓWKAMI I PŁATKAMI MIGDAŁÓW

Składniki na 2 porcje:

  • szklanka płatków owsianych górskich
  • szczypta szafranu
  • pół łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią lub esencji waniliowej (bez alkoholowej)
  • garstka borówek lub jagód do dekoracji
  • garstka płatków migdałów podprażonych na patelni

Przepis na owsiankę z borówkami i płatkami migdałów


Płatki owsiane, szafran, wanilię zalać wodą, żeby zakryły płatki, posypać borówkami i odstawić na 2 godziny, aby płatki zmiękły. Jeśli nie mamy czasu, możemy je podgrzać (jak tradycyjną owsiankę).
Przed podaniem posypać płatkami migdałów podprażonych na patelni

Więcej przepisów tutaj.

5. Dieta dr Dąbrowskiej

Kaloryczność Diety dr Dąbrowskiej jest mocno ograniczona, bo post przywraca zdrowie i wydłuża życie dzięki zjawisku autofagii. Zalety takiej diety to detoks, spożywanie większej ilości warzyw i owoców, oraz wzmocniona odporność.


Related Posts

Dieta pudełkowa od Wielkiej Czarnej Małpy z Primate

Dieta pudełkowa od Wielkiej Czarnej Małpy z Primate

Cateringi są bardzo różne i nie wszystkie są dostosowane do potrzeb konkretnej osoby, a nie jakiegoś statystycznego Kowalskiego. Właśnie taki jest Primate.

Dieta na dobry sen

Dieta na dobry sen

Dobra kolacja równa się dobry sen. Nie powinno się kłaść spać ani głodnym, ani przejedzonym.
Warto zjeść coś zawierającego węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, np. brązowy ryż.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.