Dieta na przytycie – 5 wskazówek, które pomogą Ci przybrać na wadze.

Dieta na przytycie – 5 wskazówek, które pomogą Ci przybrać na wadze.

W czasach, gdy mamy do czynienia z epidemią otyłości, a tylko w Polsce co czwarta osoba ma nadwagę, często zapominamy o osobach, które mają odwrotny problem – nie mogą przytyć. W końcu w każdej gazecie znajdziemy “10 porad jak schudnąć w tydzień”. Wbrew pozorom jest to dość częsty kłopot, a z powodu małej ilości informacji na ten temat, ciężko sobie z nim poradzić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci przybrać na wadze.

  • Nie stresuj się!

Pierwsza i najważniejsza zasada, która dotyczy nie tylko dbania o dietę, ale każdej sfery Twojego życia. Stres ma negatywny wpływ na jakość snu, apetyt i skupienie. Dużo osób, w wyniku stresu, zupełnie zapomina o jedzeniu. Może to dotyczy także i Ciebie? Należy też pamiętać, że stres ma bezpośredni wpływ na stan naszej mikroflory jelitowej, ta z kolei odpowiada za prawidłowe przyswajanie składników odżywczych z pożywienia. To częsta przyczyna niedoborów i spadku wagi. 

  • Jedz produkty o wysokiej gęstości kalorycznej

Dieta na przytycie często kojarzy się z ogromnymi ilościami jedzenia, które ciężko zjeść, wcale nie musi tak być! Gęstość kaloryczna to nic innego jak ilość kalorii przypadająca na 100 g produktu lub 1 porcję. Przykładowo 1 kg truskawek ma 325 kcal, a 100g chipsów 503 kcal. Oczywiście chipsy to nienajlepszy wybór bez względu na cel diety, chodzi po prostu o zobrazowanie pewnej zasady. Wybór produktów, które w małej ilości będą miały więcej kalorii, spowoduje, że w ciągu dnia będziesz w stanie zjeść więcej, co przybliży Cię do Twojego celu! W praktyce oznacza to tyle, że do swoich ulubionych dań możesz dodać garść orzechów, suszonych owoców lub łyżeczkę masła orzechowego. Smacznego!

Koktajl z borówek
  • Spożywaj więcej posiłków

Ta prosta zasada, pomoże Ci zwiększyć ilość spożytych kalorii w ciągu dnia. Jeśli nie jesteś w stanie jednorazowo zjeść dużego posiłku, rozbij go na 2 mniejsze. Świetnym rozwiązaniem jest podzielenie swojego jadłospisu na 3 główne posiłki, czyli śniadanie, obiad i kolację oraz dwie lub trzy przekąski. Jeśli po głównym posiłku nie jesteś już w stanie zjeść kolejnego, w takich sytuacjach doskonale sprawdzają się także koktajle. Jest to smaczna i zdrowa alternatywa posiłku. Przykładowy wegański shake, który w jednej porcji ma aż 497 kcal – przepis z aplikacji Kcalmar – dieta i przepisy: 

  • Napój sojowy naturalny – 1 szklanka (250 g),
  • Borówki amerykańskie – 3 garści (150 g),
  • Płatki owsiane – 4 łyski (40 g),
  • Syrop klonowy – 3 łyżki (30 g),
  • Masło orzechowe – łyżeczka (15 g),
  • Wiórki kokosowe – 2 łyżki (12 g). 

Wszystkie produkty należy zmiksować na gładko. Gotowe! Tak przygotowany koktajl możesz wypić od razu lub zabrać ze sobą do pracy lub szkoły. 

dorada grillowanie
  • Baw się jedzeniem

Spraw, żeby jedzenie nie było smutnym obowiązkiem, ale przyjemnością. Chyba wszyscy zgodzimy się, że mamy swoje ulubione potrawy, które moglibyśmy jeść bez przerwy. Spróbuj uwzględnić ich w swojej diecie jak najwięcej! To też dobry moment, żeby zaprzyjaźnić się z gotowaniem. Może masz przepisy, które czekają na Ciebie zapisane w zakładce od miesięcy, ale brakowało Ci motywacji, żeby je wykorzystać? To jest dobry moment, aby do nich wrócić! Pamiętaj, że czas spędzony w kuchni i przede wszystkim jedzenie, mają sprawiać Ci przyjemność. 

Unikaj w swojej diecie produktów, których nie lubisz tylko dlatego, że ktoś powiedział “od tego się tyje”. Jeśli będziesz zmuszać się do spożywania dań czy składników, które Ci nie smakują, nie będziesz w stanie zjeść ich wystarczającej ilość, a to jedynie oddali Cię od twojego celu. 

  • Skonsultuj się ze specjalistą

Nawet jeśli jesteś naturalnie szczupłą osobą, problemy z przybraniem na wadze warto skonsultować ze specjalistą. Lekarz zleci badania i przeanalizuje ich wyniki, a dietetyk pomoże dobrać najbardziej odpowiednią dla Ciebie strategię żywieniową. 


Related Posts

Pomelo – recenzja wege diety pudełkowej

Pomelo – recenzja wege diety pudełkowej

Od 8 maja do 15 maja trwają huczne obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Wegetarianizmu. Z tej okazji robię sobie tydzień wege! Jeśli chodzi o moją codzienną dietę to jestem na diecie tradycyjnej. W mojej pracy specjalisty marketingu gastronomicznego jest ważne, żeby jadła wszystko. Gdy gotuje dla rodziny, zwykle gotuję dania mięsne, bo mój mąż najchętniej jadłby mięso i smalec do każdego posiłku. […]

Miażdżyca – co musisz wiedzieć?

Miażdżyca – co musisz wiedzieć?

Miażdżyca jest poważną chorobą, która może spowodować m.in. udar mózgu, czy zawał serca. Poznaj jakie skutki niesie ze sobą miażdżyca, objawy, przyczyny oraz sposób jej leczenia.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *