Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej. Przepisy – recenzja

Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej. Przepisy – recenzja

Jedną z najmodniejszych ostatnio diet jest dieta Dr. Dąbrowskiej. Stosują ją zarówno religijne staruszki w ośrodkach oferujących post Daniela jak i znane aktorki. To dość radykalna dieta. Kaloryczność ograniczona jest do 800 kcal, bo post ma przywrócić zdrowie i wydłużyć życie. Kolejne zalety to detoks, lepsza pamięć, dobry sen a nawet zwiększenie płodności. Dzięki spożywaniu tylko warzyw i niektórych owoców organizm ma przejść na odżywianie wewnętrzne (zamieniając własne tkanki na glukozę) i przy okazji pozbyć się wszystkich złogów czy chorób. Żywność ma przecież wpływ na nasze zdrowie i jest instrukcją dla genów.

Co możemy jeść na diecie Dr. Dąbrowskiej?

Możemy jeść niskoskrobiowe warzywa i kwaśne owoce (banany i ziemniaki odpadają), kiełki, kiszonki i gotowane dania warzywne na ciepło (ale nie gotujemy dłużej niż pół godziny). Ważna jeść kolejność spożywania potraw, bo surowe produkty i kiszonki zawierają enzymy, które pomagają trawić inne pokarmy. Oczywiście nie może się obyć bez ciepłych herbatek i przypraw. Zwłaszcza teraz – na zimę.

Wydaje się to dość trudne i w pierwszej chwili trudno jest skomponować sobie jadłospis zgodny z taką dietą, dlatego wiele osób decyduje się na wczasy z takim postem, które są organizowane np. w Gołubiu.

Jeśli nie możemy lub nie chcemy wyjechać, Wydawnictwo WAM ma nową książkę z przepisami zgodnymi z tą dietą. Autorką jest Beata Dąbrowska, ale nie Dr. tylko jej synowa. Mieszka ona w Norwegii i ma łatwość tworzenia zdrowych przepisów. Pokazuje nam też wartość naturalnego, nieprzetworzonego jedzenia i wspomina swoje dzieciństwo na wsi z ekologicznymi warzywami z własnego ogrodu i owocami z własnego sadu. Pisze też o związku modlitwy z jedzeniem, bo skutkiem ubocznym postu ma być też wzrost naszej duchowości.

W “Diecie warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej” znajdziemy przepisy na surówki i dania, ale też kompletne menu na 10 dni.

Dieta dr Dąbrowskiej

Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej. Przepisy.
Autorka: Beata Dąbrowska
Wydawnictwo WAM
Data premiery: 2017
Ilość stron: 208
Okładka: twarda


Related Posts

Co zrobić z aloesem? Aloesowe zdrowe mohito

Co zrobić z aloesem? Aloesowe zdrowe mohito

Wiele osób przyjmuje suplementy zawierające aloes, bo jest dobry dla naszego brzuszka (ma działanie lekko przeczyszczające i żółciopędne) i układu immunologicznego. Podobno reguluje też poziom cukru we krwi i hamuje procesy zapalne. Jest nawet potwornie słodki niby zdrowy napój z aloesem. Jeśli macie dostęp do […]

Koktajl z mango i kardamonem

Koktajl z mango i kardamonem

Jeśli smakował Wam koktajl wiśniowy to polecam jego żółtą wersję. To łatwy w przygotowaniu i zdrowy deser czy śniadanie na bazie mango i gruszek, którego smak został podkręcony kardamonem. Do dzieła! Składniki: pół szklanki siemienia lnianego zalanego wrzątkiem 2 gruszki dojrzałe mango łyżeczka kardamonu Siemię […]




%d bloggers like this: