Chili wegatariańskie z ryżem

Chili wegatariańskie z ryżem

Co najmniej raz w tygodniu gotuję jakieś danie jednogarnkowe. Zaletą jest nie tylko mała ilość garnków do zmywania, ale też to, że w czasie przygotowania potrawy można zająć się czymś innym. Ponieważ smaki dania mogą się przegryźć, efekt jest zawsze pyszny. To prawdziwy comfort food, który można też przygotować wcześniej i zawekować lub zamrozić a potem tylko podgrzać, ugotować ryż i gotowe. Chili jest lekko pikantne, mieni się wszystkimi kolorami lata.

chili 0

Polecam wersję wegetariańską, ponieważ łatwiej ją przechowywać, jeśli nagotujemy wielki gar na kilka dni, albo chcemy przygotować weki.

Składniki:

chilli

cebula – poszatkowana

szalotka – poszatkowana

2 ząbki czosnku wyciśniętego przez praskę

czerwona papryka pokrojona w paski

4 łodygi selera naciowego pokrojonego w plasterki

puszka czarnej fasoli

puszka białej fasoli

puszka kukurydzy

łyżeczka kuminu

pół łyżeczki wędzonej papryki

szczypta cynamonu

łyżeczka pasty chili

pół łyżeczki otartej skórki z limonki

passata z pomidorów (pół opakowania) lub pomidory w puszce

sos Uncle Ben`s Chilli Con Carne

3 kostki czekolady gorzkiej 70% lub 2 łyzki kakao

opakowanie tofu naturalnego pokrojonego w kostkę

ugotowany ryż i sok z limonki do podania

 

Jak przygotować chili?

W garnku podsmaż cebulę, szalotkę i czosnek. Po chwili dodaj paprykę i seler naciowy. Po 5 minutach zamieszaj i dodaj przyprawy, skórkę z limonki oraz puszki, a na końcu – po kolejnych 5 minutach: passatę z pomidorów, czekoladę i sos chili con carne.

Do­kład­nie wy­mie­szaj i go­tuj przez 30 minut na małym ogniu. Jeśli bę­dzie zbyt gęste, możesz dodać wody. Przed podaniem wyłóż na talerz z ryżem, posyp pokrojonym tofu i polej sokiem z limonki.

 



1 thought on “Chili wegatariańskie z ryżem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Bitnami